Gordic pomáhá digitalizovat úřad v Hustopečích téměř 10 let
Gordic pomáhá digitalizovat úřad v Hustopečích téměř 10 let
Město Hustopeče v Jihomoravském kraji není známé jen svými vinicemi, ale také jako průkopník v digitalizaci ve veřejné správě. Radnice již několik let využívá platformu GINIS od společnosti Gordic a provozuje i Osobní portál občana. Digitalizace úřadu probíhá ve spolupráci s GORDIC Distributorem HAiDA z Nového Boru. O zkušenosti s platformou GINIS se s námi podělil tajemník města Pavel Michalica.
Pane tajemníku, jak dlouho spolupracujete se společností Gordic?
Se společností Gordic jsem v kontaktu již bezmála 20 let. Začalo to mým nástupem na předchozí působiště v nedalekých Pohořelicích, kde jsem byl velmi spokojen s nasazením spisové služby GINIS. O pár let později jsem se stal tajemníkem na městském úřadě v Hustopečích, kde jsem se s touto platformou setkal znovu. Postupně jsme přidávali moduly.
S nástrojem Personalistika jsme přešli z verze Express na Standard, kompletně jsme zprovoznili Ekonomiku, včetně doplňkových modulů, jako je třeba Investiční mapa nebo Rozklikávací rozpočet. Nesmím zapomenout na modul Usnesení, který nám pomohl úplně odbourat papírovou podobu podkladových materiálů pro radu a zastupitelstvo a balík služeb spojených s portálem občana.
Jak jste spokojen s platformou GINIS?
Osobně jsem s funkčnostmi platformy spokojen, ačkoliv bych uvítal možnost individuálního nastavení prostředí pro jednotlivé uživatele.
Kolik vašich zaměstnanců s ní pracuje?
S jednotlivými moduly pracuje zhruba 120 zaměstnanců města. Ne všichni však používají přímo spisovou službu. Někteří využívají jenom moduly Ekonomiky, někdo má zase jenom přístup do Elektronické podpisové knihy. Přímo se spisovou službou pracuje asi 90 zaměstnanců.
Zhruba rok používáte portál občana. Jak jste ho představili občanům?
Využili jsme výborných zkušeností týmu organizační složky Marketing a kultura, který vytvořil videospoty a umístil je na naše informační kanály. Této kampani nešlo uniknout. Ne nadarmo získává tento tým opakovaně ocenění Zlatý lajk.
Můžete už nyní posoudit, jaký je zájem o portál občana?
Zájem hlavně mezi mladší generací roste. Využívají možnosti si co nejvíce věcí vyřídit z domova, a to kdykoliv, třeba i v sobotu večer.
Plánujete ještě nějaké novinky?
V budoucnu plánujeme rozšíření portálu o další formuláře.
Využíváte možnost našich školení?
Občas využíváme, zaměřujeme se především na speciální kurzy, které se týkají zejména nových funkcionalit. Tímto rozhovorem jsme nahlédli do digitální transformace, která v Hustopečích probíhá. Spolupráce s platformou GINIS od společnosti Gordic přináší městu nejen efektivitu, ale také možnost moderního a pohodlného vyřizování úředních záležitostí pro občany.